2017. július 23., vasárnap

Plekancovi končí zmluva, ale Montreal mlčí. Sám sa ponúkať nebudem

V Montreale váľa už jedenásť sezón, v NHL za iný klub nenastúpil. Stabilne patrí medzi najlepšie útočníkov tímu, je na neho spoľahnutie v ofenzíve aj v defenzíve. Napriek tomu s ním manažér slávneho klubu zatiaľ neprehodil jediné slovo o budúcnosti.

"Rád hrám za Canadiens, ale nepôjdem sa opýtať, či ma chcú," povedal Plekanec žartovne v rozhovore pre kanadskú agentúru Canadiens Press. "Ak o mňa budú mať záujem, tak by som povedal, že sa ozvú."

Kladenský odchovanec si s Montrealom už zažil pri vyjednávaní o novom kontrakte svoje. V roku 2009 sa v ňom miešali pocity, keď s ním vedenie podpísalo iba ročný kontrakt na 2,75 milióna. Ten krok akoby mu hovoril, že s ním príliš nepočítajú.Dokonca hrozilo, že všetko dô jde až k nepríjemnej arbitráži.

Plekanca vtedy dostali pod tlak: musel dokázať, že si za rok zaslúžia oveľa lepšie zaobchádzanie. Odpoveď bola jednoznačná: v sezóne sa stal so 70 bodmi najproduktívnejším hráčom tímu - čo bolo jeho vtedajšie maximum v NHL - a už v polovici júna mal vo vrecku šesťročnú zmluvu na 30 miliónov dolárov.

Avšak teraz by sa situácia mohla opakovať. Čaká ho nová sezóna a nevie, čo bude po nej. Podľa Plekanca je momentálne lopta na strane klubu. "Alebo by som im mal zavolať a povedať: Chcete ma?Mám číslo na manažéra, ale či ma chce, tak si som istý, že bude kontaktovať môjho agenta a začnú sa baviť, "poznamenal Plekanec.

Ten patrí k najlepšie plateným hráčom Montrealu, v nadchádzajúcom ročníku si zarobí 5 miliónov dolárov. V tom uplynulom nechýbal v jedinom zápase a nazbieral 60 bodov za 26 gólov a 34 asistencií. Zároveň je najstarším útočníkom v kabíne, hoci mu je ešte len 32 rokov.

Napriek tomu zostáva v pokoji: "Teraz to nie je na mne. Už som v tejto situácii bol. Nevedel som, čo bude. Nie je to nič neobvyklé. "

Je preto možné, že Plekanec po sezóne (alebo možno už v jej priebehu) prvýkrát v kariére prestúpi. Napríklad aj kvôli tomu, že má Montreal na súpiske rad drahých hráčov a bude mať problém vtesnať sa do platového stropu.Náhodne: len obranca P.K. Subban z neho za rok ukrojí 11 miliónov dolárov.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése